Майстер-клас на тему «Як навчитися радіти у будь-якій ситуації»
провели актори Національного академічного драматичного театру ім. М.
Заньковецької.
Взявши за
відправну точку відому повість «Полліанна» американської письменниці
Елеонор Портер, вони по-своєму розіграли на сцені історію життя
дівчинки-сироти, якій вдалося перевернути з ніг на голову життя
маленького містечка, навчивши його жителів любити життя і радіти.
«Диригував» постановкою заньківчанської «Полліанни» молодий режисер
Богдан Ревкевич, на рахунку якого, зокрема постановка вистави «Два
дні... Дві ночі...».
«Полліанна» – легка, позитивна історія, яка бере «за живе» своєю
простотою. Жодних карколомних поворотів сюжету, хитромудрих па,
підтекстів і натяків. Усе просто – безпосередність, відкритість, уміння
та бажання жити на повну здатні змінити світ. Мабуть, саме цією дитячою
прямолінійністю «Полліанна» і приваблює режисерів, бо книжка може
похвалитися чималенькою кількістю постановок та екранізацій. Богдан
Ревкевич також спокусився нею. Нічого нового для вистави він не
вигадував – просто переселив героїв книжки на сцену, разом із ними
перенісши і настрій, яким наповнена книга.
Полліанна вчить оточення «гри в радість» – постійно шукати привід
порадіти навіть у найважчих ситуаціях. А коли нещастя стається з нею і
вона втрачає здатність ходити, - інші віддають їй плоди її ж уроків.
Наприкінці вистави – хепі-енд: усі, хто міг, одружилися, інші
«усиновилися», хтось помудрішав, хтось покрасивішав... А дівчинка знов
почала ходити... І отут урок «радіти з усього» дає невеличку слабину. Бо
наприкінці усі тішаться не з того, що у будь-якій трагедії можна знайти
світлу сторону, а з того, що цієї трагедії просто не стало... Але як
написала письменниця, так актори і зіграли.
За книжкою Полліанні – одинадцять років. На сцені у неї перевтілилася
Наталія Боймук. Попри те, що дитину вона грала на сцені з акторами, не
усі з яких були набагато старші за неї, і серед яких були її однолітки,
Наталії Боймук вдалося створити образ нехай і не одинадцятирічної
дівчинки, але принаймі дитини порівняно з іншими героями вистави.
Кумедне платтячко, дві косички, щосекундна жива реакція на все –
універсальний образ дівчинки з казки, який додавав виставі
«диснеївсько-мультиплікаційної» нотки.
Веселощі, кумедний «кіпіш», гамір супроводжують виставу, не стихаючи ні
на хвилину, лише пригальмовуючи на моменті, коли дівчинка потрапляє в
автокатастрофу. З одного боку, актори – профі у створенні настрою на
сцені, з іншого – сприйняти три години веселощів і гамору на високій
ноті для глядачів справа не з легких, треба мати неабияку «закалку». А
зважаючи на те, що вистава розрахована як на дітей, так і на дорослих,
то першим, які славляться своєю непосидючістю, роль глядача дасться
непросто.
Та якщо у вух є шанс втомитися від подій на сцені, то очам пощастило
більше. Візуальне оформлення вистави, яким опікувалася Наталія
Тарасенко, заслуговує окремих компліментів. Лаконічна і водночас
красномовна сценографія, у красивих і продуманих костюмах акторів,
стилізованих під моду початку XX ст., проявляється характер, типаж
кожного з героїв. Суворість і консервативність міс Поллі (Любов
Боровська, Наталія Лань), задирикуватість і пустотливість Ненсі (Альбіна
Сотникова, Олександра Бонковська, Наталія Лісова), замкнутість Джона
Пендлтона (Ярослав Мука, Януш Юхницький)...
Оксана
Зьобро
"Високий Замок" 13.04.10