79008, м. Львів, вул. Лесі Українки,1
м. Львів, пр. Свободи, 26
+38 (032) 235-67-62 (адміністрація)
Фото з вистави - НевольникПокришка, запорожець – Ю. Хвостенко
05.02.2010
Богдан Козак ризикнув. І на сцені Філармонії народний артист України втілив поетично-музичну композицію «Посланіє...» (режисер-постановник — Алла Бабенко). Відповідна позиція, представлена Міністерством культури і туризму України, з’явилася й у переліку претендентів на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка 2010 року.
Шевченкове «Посланіє...» в інтерпретації Богдана Козака — це моновистава, по суті, «монолог Шевченка» (так стверджує сам актор), годинний акт утаємничення в Український міф.
На думку Івана ГАМКОЛА, диригента Національної опери України, «Посланіє...» цікаве, передусім, трактуванням поезії Шевченка Богданом Козаком:
— Він представив нам власне трактування, що грунтується на його акторському темпераменті та майстерності. Ніби устами актора до нас із вами звертається сам Шевченко.
— Богдан Козак — мудрий і пластичний, — вважає Лариса Кадирова, актриса Національного театру імені Івана Франка. — Через точно вибудувану ним композицію проходить втілений пластично біль. Думка прокреслена просторовою лінією.
Тому «козаковій
інтерпретації» аплодували стоячи. Утім, якщо для українського
артистичного середовища актуальність Шевченка — очевидна, то на
загальносуспільному рівні вона «недочитана» та «недочута». І йдеться не
про цитування поета на білбордах. У книзі «До історії української
літератури» знаний літературознавець, професор Гарвардського
університету Григорій Грабович пише, що саме Шевченкова «мітична модель
України» була «закладена в її підвалини в моменті колективного
історичного самоусвідомлення України». Саме тому Шевченка варто читати.
Або — слухати та дивитися. З тієї ж причини «Садок вишневий...» (щодо
якого ми найчастіше грішимо стереотипним сприйняттям), накладаючись на
акторський темперамент Богдана Козака, звучить як молитва, яку щодня —
свідомо чи ні — «гудуть» не лише покоління українських
письменників-поетів-митців (пам’ятаєте Антонича, який «був хрущем і жив
колись на вишнях»?), а й кожен із нас. Бо це Україна списала себе з
Шевченкової поезії, а не навпаки.
Марія Томак
фото Руслан Канюка
«День» №19,
п'ятниця,
5 лютого 2010