Адреса театру

79008, м. Львів, вул. Лесі Українки,1

Камерна сцена

м. Львів, пр. Свободи, 26

Телефони

+38 (032) 235-55-83  (каса)

+38 (032) 235-67-62  (адміністрація)

Дама з камеліями Фото з вистави - Дама з камеліями

Маргарита Готьє – Анна Марусяк, Гастон Рійє – Максим Вишкварок

Головна Новини Статті "Боже, як я його любив!.." Присвячується Іванові Миколайчуку

"Боже, як я його любив!.." Присвячується Іванові Миколайчуку

15.06.2011

 До ювілею свого друга Івана Миколайчука художній керівник Львівського театру імені М.Заньковецької Федір Стригун подарував виставу за його кіносценарієм «Небилиці про Івана…»    
    Ще влітку минулого року художній керівник Національного академічного українського драматичного театру імені М. Заньковецької, народний артист України Федір Стригун вирішив зробити подарунок своєму колезі й другові Івану Миколайчуку до його 70-річного ювілею і запропонував режисеру Вадиму Сікорському поставити виставу за його кіносценарієм «Небилиці про Івана, знайдені в мальованій скрині з написами».Цей кіносценарій народився з казки для племінниці, яка гостювала в Миколайчуків у 1983 році. Зняти фільм за своїм сценарієм Іван Миколайчук не встиг. Спочатку через цензурний вирок «безперспективний», а потім через хворобу. Борис Івченко зняв фільм «Небилиці про Івана», але він, як стверджують критики, вийшов не таким, яким його задумував автор. 
     «Чого я вийшов на сценарій Миколайчука «Небилиці про Івана»? – зізнавався Федір Стригун у своєму спогаді, надрукованому в другому числі журналу «Кіно-Театр» під назвою «Івана я боготворив…». – Молодий режисер Сікорський підійшов до мене з пропозицією поставити румунську п’єсу. Вже вона десь іде. Я слухав, слухав (це ж потрібно ще про дотримання авторського права подбати) і запропонував йому: а прочитай ось цей сценарій. Тож маємо нову виставу, яка йде з великим успіхом, її запрошують всюди, ми вже грали в Івано-Франківську, Тернополі, щойно з Коломиї повернулися. І до Києва плануємо повезти до Іванового 70-річчя. Я уявляю, як би Іван зняв це кіно! Не кажу, що в нас усе вийшло у виставі. Та все ж – це пам’ять про Івана. Його твір тепер живе на сцені». Їх поєднала чоловіча дружба, відколи познайомилися на зйомках фільму «Анничка» влітку 1968 року. «… Іван був самодостатній, – згадує Ф.Стригун. – Я ще на «Анничці» зрозумів, що ми «з одного села». Я з його думками був згоден, ніколи з ним не сварився, між нами ніколи не виникало конфліктів. Він виявляв делікатність у ставленні до мене, а я його просто боготворив…» А влітку 1972-го, коли Івченко знімав фільм «Пропала грамота», подзвонив Миколайчук і сказав: «Ми подивилися сценарій – потрібен той, хто міг би Василеві спину прикрити. То, певно, найкраще це ти зробиш. То приїжджай». «Було враженння чогось світлого, – пригадує той час Ф.Стригун. – А середовище! Іван, Боря Івченко, Леонід Федорович Биков. Коли я приїхав, майже відразу почали обговорювати, як завтрашню сцену знімати. Сиджу коло них, слухаю, не дуже встряю, бо сценарій то я знаю, але ж не знаю їхніх задумів. А Леонід Федорович: «Ти чого мовчиш?» Я відповідаю, мовляв, ще не в курсі справи – тільки учусь (справді, це був мій перший фільм) і кіно в принципі не знаю. «Все ти знаєш!» А Іван додає: «Вони в театрі там – поки зерно не знайдуть…» Я ж у відповідь: «Ще яку глупость скажу...» А Іван: «Ти кажи. Ото знаєш – тричі скажеш глупость, потім ми до неї ще одну глупость, потім ще одну, та розкрутимо. Потім глупості відкинемо та щось залишимо. Треба фантазувати!» І я зрозумів, що треба брати участь у цьому. Бо талант є талант, здібності є здібності, але є ще найголовніше – фантазія. Іван, звичайно, був великий фантазер. Я знаю десятки варіантів його фантазій. Іван був дивний чоловік. Боже, як я його любив!..» Завдяки Ф.Стригуну в Львівському театрі імені М. Заньковецької Іван Миколайчук вперше зазвучав на театральній сцені. «Зазвучав дуже цікаво, весело, енергетично та багатоголосо, – стверджує Ольга Велимчаниця. – Прем’єра відбулася в кінці жовтня 2010 року, а вистава вже встигла полюбитися не тільки львівській публіці…, до того ж здобула широкий розголос у пресі і взагалі серед поціновувачів театру й творчості Івана Миколайчука… без сумніву, центральним персонажем «Небилиць» є Іван – такий собі обірваний, хитрий мандрівний філософ, який ходить світом, потрапляє в різні пригоди, завжди знає вихід і навчає людей бачити. Відкриває очі «сліпим» за допомогою веселої пісні і танцю, змушуючи співати не лише на сцені, а й глядачів у залі, «накриває» попадю, яку «дуже студить», міняє свій дірявий верхній одяг на панів кожух, майже одружується зі сторічною бабцею, ночує поряд з мертвою відьмою, перевдягається дівчиною, допомагає в суперечці двох поважних «філозопів»… Таке враження, що пригоди Івана не мають ні почину, ні краю. І це дійсно не казка, яка має зав’язку, розвиток подій, випробування для актора і завершення. Шлях Івана складається з точкових кульмінацій, кожна подія – важлива, кожна – може бути останньою, але з кожної є вихід, бо разом з неймовірною вигадливістю в Івана є гумор, безкорисливість, оптимізм, пісня, внутрішня непохитність, які змушують його не зупинятися…» Про показ вистави «Небилиці про Івана…» в Чернівцях поки що нічого не можемо сказати, бо ж вона розпочалася в той час, коли цей газетний номер підписувався у світ.
Газета "Буковина"
№46 (2077) 15 червня 2011 року

2009-2024 ТЕАТР імені Марії Заньковецької
ЗАПРОШУЄМО ДО СПІВПРАЦІ!
Сайт створено в
REKLAMA.LVIV.UA